Co Zrobić By Zmotywować Siebie Do Zmiany Stylu Życia i Wytrwać w Diecie?

motywacja1Chcesz zmienić swój styl życia i zrzucić kilka kilogramów ale nie potrafisz zmotywować siebie do działania?

Czasami bardzo trudno jest osiągnąć wymarzony efekt i schudnąć ludziom, którzy mają trudności z wykonywaniem regularnych ćwiczeń i trzymaniem się wyznaczonej diety. Istnieje jednak duże grono ludzi,którym się to udaje i osiągają swój cel. Często zadajemy sobie pytanie:Jak oni to zrobili?
Sposobów, które pozwolą nam na zwiększenie naszej motywacji i przechytrzenie naszego mózgu by w tym nam pomagał a nie przeszkadzał, jest bardzo dużo.

Jak Się Zmotywować Do Zmiany i w Tym Wytrwać?

Pozytywne nastawienie jest tym czego najbardziej potrzebujemy do zamiany swoich starych przyzwyczajeń na nowe. Aby łatwiej to było osiągnąć, najlepiej zapisać sobie wszystkie plusy i minusy zmiany jaką chcemy wprowadzić.

W przypadku wprowadzenia diety, plusy będą to: zwiększenie energii i chęci do życia, możliwość zakupu nowej odzieży, zdrowie, poprawa wyglądu skóry np. mniejszy cellulit,a także podziw innych. Minusy: zakaz poprawy sobie humoru za pomocą jedzenia, brak podjadania, zrezygnowanie ze słodyczy. Gdy zaczniesz aby wytrwać pamiętaj o minusach ale bardziej skoncentruj się na plusach.

Zapisuj sobie na kartce wszystkie sukcesy i mniej je zawsze przy sobie. Możesz też sobie zrobić zdjęcia przed odchudzaniem i regularnie w trakcie by widzieć efekty. Przywołaj w pamięci te chwile, kiedy zwyciężyłaś już kiedyś swoje słabości zwiększysz tym swoją pewność siebie i da Ci to większą motywację do działania. Każdy sukces nagradzaj ale tylko tym co ma dobry wpływ na Twoją zmianę np. zakupem nowej sukienki,relaksem z dobrą muzyką i książką,wyjściem do kina, wizytą u kosmetyczki itp. Sama najlepiej wymyśl co lubisz robić i co Ci sprawia przyjemność.

Jednym z elementów zachęcających nas do motywacji są rodzina i przyjaciele, nie krępuj się więc prosić ich o pomoc. Istnieją również grupy wsparcia do których możesz dołączyć i nawiązać kontakt z ludźmi borykającymi się z podobnymi trudnościami.

Jak Ograniczyć Chęć Jedzenia?

By nasz mózg nie rozmyślał nad tym, że chce mu się jeść, musimy nim umiejętnie pokierować:

  1. Jedz w słabo oświetlonym pomieszczeniu. Przy przygaszonym świetle jesteśmy rozluźnieni powoduje to iż jemy wtedy mniej i wolniej. Zwróćmy uwagę, że w barach i restauracjach szybkiej obsługi, oświetlenie jest bardzo ostre i jasne,ma to na celu wywołanie uczucia pośpiechu i przez to szybsze spożywanie posiłku.
  2. Dobrze dobierz wielkość, kształt oraz kolor serwisu. Jeśli nałożymy posiłek na mały talerz,będziemy mieli wrażenie, że jest go dużo bowiem zajmie on cały talerz. Zupełnie inaczej będziemy myśleć gdy tą samą porcję położymy na duży talerz, wtedy bowiem nie wypełnimy go w całości i będzie nam się wydawać, że nie zaspokoi to naszego głodu. Dobrze również gdy kolor talerza jest kontrastowy w stosunku do naszego posiłku, powoduje to wrażenie jego mniejszej ilości. Napoje należy spożywać w prostych szklankach, pijąc w zaokrąglonych nie mamy rozeznania ile wypiliśmy i dlatego często sięgamy po dolewkę.
  3. Przy jedzeniu bądź skupiony tylko na nim: nie oglądaj TV, nie przeglądaj telefonu itp., gdy będziemy skupieni na czymś innym niż na naszym posiłku zapomnimy ile zjedliśmy.
  4. Przed spożyciem cofnij się myślami do wysokokalorycznego dania,które jadłeś kiedyś i przypomnij sobie jak było ono tuczące i jak czułeś się po nim pełny.

Co Zrobić By Nie Podjadać?

Podjadanie między posiłkami podczas diety może sprawić, że stracimy całą naszą motywację i nie wytrwamy w diecie. Istnieje kilka sposób na podjadanie:

  • zjedz pełnowartościowe,sycące pierwsze i drugie śniadanie(np. chleb z pełnego ziarna,musli z jogurtem i owocami,jajka)
  • jeśli nie masz zbyt dużo czasu na zrobienie obiadu przygotuj sobie wcześniej przepisy na szybkie dania
  • gdy gotujesz podjadaj tylko zdrowe przekąski np. warzywa,dzięki którym przechytrzysz swój głód i wytrzymasz do głównego posiłku
  • mniej zawsze przy sobie zdrowe przekąski(np. owoce,orzechy,),by sięgnąć po nie gdy będziesz głodna a w pobliżu będzie tylko fast-food
  • zapisuj to co jesz w ciągu dnia, pod koniec dnia przeanalizuj wszystko dokładnie,w ten sposób będziesz wiedział co i ile zjadłeś oraz jakie błędy popełniłeś i co zrobić by ich więcej nie popełnić
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY