Reguły jakie należy przestrzegać by racjonalnie się odżywiać i w końcu schudnąć.

szczupła kobietaDiety cud to jak wiadomo nic dobrego. W najlżejszym przypadku prowadzą do rozregulowania metabolizmu, ale mogą także mieć poważniejsze konsekwencje dla naszego zdrowia i urody. Prowadzą często do anemii, osłabienia organizmu, zmęczenia, zaburzeń układu nerwowego, zawrotów głowy.

Ich stosowanie jest niedopuszczalne u kobiet w ciąży i kobiet karmiących, małych dzieci, młodzieży w okresie dojrzewania, osób chorych i uprawiających sport. Z dużą ostrożnością powinny do nich podchodzić osoby starsze.

Jeśli naprawdę zależy nam na zgrabnej sylwetce, ale także na zdrowiu, polecamy dietę w nurcie Slow life, co oznacza zwyczajnie racjonalny codzienny sposób odżywiania, dostarczający organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych (prawidłowo ułożona dieta może wpływać na 10% wzrost metabolizmu). Nie obędzie się także bez aktywności fizycznej. Powinna na stałe znaleźć się w naszym planie dnia.

Gubimy Kilogramy – Skutecznie i Bezpiecznie

Codzienne zdrowe odżywianie oraz wysiłek fizyczny to jednym słowem zdrowy styl życia, którego nie da się ująć w diecie cud. Warto zmienić nasze przyzwyczajenia nie na dwa tygodnie, ale spokojnie, sukcesywnie wprowadzić je na stałe do naszego trybu życia.

Jeśli jednak mimo wszystko zależy nam na ekspresowym efekcie i decydujemy się na jakąś dietę, koniecznie udajmy się najpierw do lekarza lub dietetyka. Skonsultujmy ten pomysł ze specjalistą, czy rzeczywiście jest to bezpieczne dla Twojego zdrowia.

Co i Jak Warto Zmienić w Naszym Sposobie Odżywania; Bezpiecznie Dla Zdrowia, Skutecznie Przy Odchudzaniu:

  1. Jedz regularnie, ale nie częściej niż co 3-4 godziny.
  2. Dbaj o różnorodność diety; każdy posiłek powinien zawierać: białko, warzywa i złożone węglowodany w proporcji 1/3 posiłku każdy z tych elementów.
  3. Jedz powoli; posiłek kończ z uczuciem lekkiego niedosytu. Mimo, że go czujemy to tak naprawdę już wtedy jesteśmy nasyceni, ale nasz mózg dowie się o tym dopiero za ok. 20 minut. Dzieje się tak, gdyż dopiero po takim czasie żołądek „poinformuje” nasz mózg, że jest już pełny.
  4. Korzystaj z małych talerzy, zmieszczą się na nich mniejsze porcje; jedz przy stole, najlepiej z salonie lub miejscu gdzie sięgnięcie po dokładkę będzie trudniejsze. Lepiej dla zdrowia gdy posiłki są mniejsze, ale częściej spożywane (powinno być ich od 4-5) – organizm nie będzie gromadził zapasów energii w postaci tłuszczu co sprzyja tyciu.
  5. Nigdy nie rezygnuj ze śniadania, śniadanieponieważ rozbudza przemianę materii na cały dzień; zjedz je przed wyjściem do pracy czy szkoły, max. w ciągu godziny od wstania z łóżka.
  6. Broń się przed podjadaniem pomiędzy posiłkami. Jeśli trudno Ci tego uniknąć zapełnij żołądek zdrowymi napojami czyli wodą, herbatą bez cukru – najlepiej zieloną oraz warzywami. Warto o refleksję dlaczego i w jakich sytuacjach sięgasz po pożywienie, zwłaszcza po przekąski. Może to przyzwyczajenie lub reakcja na sytuację stresową?
  7. Postaw na jakość produktów – wybieraj nieprzetworzone i świeże, unikaj dań gotowych, typu instant i oczywiście fast foodów.
  8. Czytaj etykiety kupowanych produktów żywnościowych. Jest na nich informacja o kaloryczności, a także o składnikach danego produktu, dacie ważności.
  9. Unikaj nadmiernego spożywania kwasów tłuszczowych typu trans, a do surowych potraw np. sałatek dodawaj oliwę z oliwek lub dobrej jakości olej – najlepiej tłoczony na zimno.
  10. Przygotuj posiłek gotowany najlepiej na parze,duszony,grillowany lub pieczony bez dodatku tłuszczu; zrezygnuj z dań smażonych i duszonych z tłuszczem.
  11. Zrezygnuj z gazowanych napojów oraz słodyczy, a także ze słodzenia kawy i herbaty. Dostarczają zbędnych cukrów oraz tłuszczów utwardzonych. Dostarczają zbyt dużej liczby kalorii – kalorii nie wartościowych, bo zawierają mało składników odżywczych .Warto je zastąpić np. wodą, zieloną herbatą i naturalnymi sokami.
  12. Nie jedz żółtych serów, przede wszystkim tych które są bardzo tłuste, wieprzowiny i podrobów; koniecznie ściągaj skórę z drobiu!
  13. Produkty mączne zastąp warzywami.
  14. Ćwicz – najlepiej codziennie (minimum 40 minut) lub jeśli to niemożliwe przynajmniej 3 razy w tygodniu po 1,5 godziny.
  15. Nie nabierają się na diety niskokaloryczne; zazwyczaj problemem jest nie kaloryczność posiłków, ale częstotliwość ich spożywania.
  16. Porównaj swój sposób żywienia z powyższymi wskazówkami. Znajdź błędy i wyeliminuj je jak najszybciej.

owoce i dieta1PAMIĘTAJ!

W komponowaniu codziennej diety bierz pod uwagę jakość i ilość poszczególnych produktów. Zaleca się aby było to:

  • 5 porcji warzyw i mniejsza ilość owoców – 2-3 porcje,
  • 2 porcje tłuszczów roślinnych (2 łyżki oliwy lub oleju roślinnego),
  • 5 porcji produktów ze zboża
  • 1 porcja chudego mięsa (może być np. drób, ale bez skóry), ryby a także jaja i nasiona warzyw,
  • 2 porcje produktów z mleka – chudych!

Triki Na Przyspieszenie Spalania Kalorii:

  1. Zacznij dzień od śniadania.
    Wyniki badań naukowych dowodzą, że osoby nie zapominające o zdrowym śniadaniu     mają mniejsze tendencje do przybierania na wadze.
  2. Pij dużo wody.
    Dietetycy zalecają, aby dziennie wypijać 1,5 l wody mineralnej – pomaga usuwać toksyny z organizmu.
  3. Zielona herbata – na zdrowie.
    Miłośnikom herbaty polecamy herbatę zieloną. Nie każdemu od razu odpowiada jej smak, ale wpływ na to ma odpowiedni sposób jej przygotowania. Najważniejsze jednak, że przyspiesza nasz metabolizm i obniża poziom cukru we krwi.
  4. Kawa wspomaga metabolizm.Zawarta w kawie, czekoladzie i kakao kofeina przyspiesza metabolizm. Nie należy jednak przesadzać z ilością spożywanych tych produktów.
  5. Opanuj stres.
    Dla większości osób stres nie jest sprzymierzeńcem zgrabnej sylwetki. Któż z nas nie doświadczył tzw. „zajadania stresu”? W sytuacjach trudnych chętniej i często nieświadomie sięgamy po przekąskę. Dzieje się tak, bo w momencie stresu następuje spowolnienie przemiany materii, przez co czujemy się głodni. Dlatego warto wypraktykować inne metody radzenia sobie ze stresem i zastąpić nimi podjadanie.
  6. Jogurt – dobra przekąska.
    Jeśli masz problemy z podjadaniem między posiłkami lub z objadaniem się wieczorami, warto przerzucić się z niezdrowych produktów na te lepsze dla nas. Świetny na taką okazję jest jogurt – ważne by był naturalny, bez dodatków w postaci cukrów, barwników. Działa rewelacyjnie na pracę jelit.
  7. Warzywa – bez ograniczeń.
    Warzywa i owoce możesz jeść co najmniej 5 razy dziennie. Dostarczają wielu witamin i składników mineralnych. Z owocami bądź jednak bardziej ostrożny, bo zawierają cukier – fruktozę.
  8. Raz w tygodniu zapoluj na rybę.
    Ryby są bogate w kwasy omega – bezcenne dla naszego organizmu. Należy jeść je przynajmniej raz w tygodniu. Przy czym warto zwrócić uwagę z jakiego źródła pochodzą. Najlepiej kupić je na targu rybnym, które są coraz częściej organizowane w wielu miastach.
  9. Zamień autobus na rower, windę na schody.
    Wykorzystuj każdą okazję do aktywności fizycznej. Zrezygnuj z autobusu lub samochodu. Jeśli masz tylko taką możliwość nim przemieszczaj się do pracy czy szkoły. Zamiast windy zafunduj sobie dla zdrowia spacer po schodach.

 

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY